ထီသိုဝ္သီးအွ္ဆံင္းလာ.ဆာ္ကိုဝ္ဟွာေဍ.....လာေရာက္လည္ပတ္ေသာ မိတ္ေဆြခ်စ္သူငယ္ခ်င္းမ်ားအားလံုး မဂၤလာအေပါင္းႏွင့္ျပည့္စံုပါေစလို႕ ဦးစြာေမတၱာပို႕သတ္လွ်က္ရိွပါတယ္

ရုပ္လွေနဖို႕မလိုပါဘူး ႏွလံုးသားလွေနဖို႕ပဲ လိုပါတယ္ ေငြေၾကးခ်မ္းသာဖုိ႕ မလိုပါဘူး အက်င့္သိကၡာမဆင္းရဲဖုိ႕ပဲ လိုပါတယ္ ပညာတတ္ၾကီးျဖစ္ဖို႕ မလိုပါဘူး ပညာမမဲ့ဖို႕ပဲလိုပါတယ္ ေခြ်တာတတ္ဖို႕မလိုပါဘူး သံုးစြဲတတ္ဖို႕ပဲလိုပါတယ္ လူတိုင္းကိုခ်စ္တတ္ဖို႕မလိုပါဘူး လူတိုင္းကိုၾကင္နာတတ္ဖို႕ပဲလိုပါတယ္ စကားေျပာေကာင္းဖို႕မလိုပါဘူး စကားေျပာတတ္ဖို႕ပဲလိုပါတယ္ ေခတ္ဆန္လြန္းစရာမလိုပါဘူး ေခတ္နဲ႕လိုက္ေလ်ာ္ညီေထြတတ္ဖို႕ပဲလိုပါတယ္ အိမ္ရွင္မေကာင္းတစ္ေယာက္ျဖစ္ဖို႕ မလိုပါဘူး ဘဝေဖာ္ေကာင္းတစ္ေယာက္ျဖစ္ဖို႕ပဲလိုပါတယ္ အခ်စ္ၾကီးခ်စ္ဖို႕မလိုပါဘူး သေဘာထားၾကီးျပီး နားလည္မွဳရိွဖုိ႕ပဲလိုပါတယ္ ေနရာတကာ ေလ်ာ႕ေပးဖို႕မလိုပါဘူး ၾကည္ျဖူစြာခြင့္လြတ္တတ္တဲ႕စိတ္ထားေလး ရိွဖို႕ပဲလိုပါတယ္

Popular Posts





ၡဳအခါသံဃာေတာ္မ်ားသည္၊နိဳင္ငံေရးေလာကတြင္ထင္ထင္ေပၚေပၚ ၀င္ေရာက္ေနၾကသည္ကုိေတြ႔ရပါသည္၊၊၀ိနည္းဥပေဒအရ“သင့္ေတာ္သည္၊ မသင့္ေတာ္ပါ”ဟုအမ်ဳိးမ်ဳိး ေ၀ဖန္ေျပာဆုိၾကပါသည္၊၊

ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာ၏ပညာေရးအထြန္းကားဆုံးႏုိင္ငံျဖစ္သည့္ သီရိလကၤာႏုိင္ငံတြင္မူ“MonkParty”ဟုပင္ ႏုိင္ငံေတာ္ပါလီမန္တြင္ ပါတီတစ္ခုအျဖစ္ထားရွိျပီး၊ ရဟန္းပါလီမန္အမတ္မ်ားႏွင့္ အရွင္ကိုယ္တုိင္ပင္ ေတြ႔ဆုံေဆြးေႏြးရဖူးပါသည္၊၊

ယၡဳေဆြးေႏြးတင္ျပမည့္ စာတမ္းကိုေလ့လာျပီးလ်င္ ရဟန္းသံဃာႏွင့္ႏုိင္ငံေရး“သင့္၊ မသင့္”ကုိအတုိင္းအတာတစ္ခုမွ် ဆုံးျဖတ္ႏုိင္ၾကမည္ျဖစ္ပါသည္၊၊ ရဟန္းသံဃာမ်ား၏ ၀ိနည္းဥပေဒတြင္ ႏုိင္ငံေရးႏွင့္ပတ္သက္၍အတိအလင္း တားျမစ္ထားသည့္ သိကၡာပုဒ္မရွိပါ၊၊

ျမတ္စြာဘုရားရွင္အသက္ထင္ရွားရွိစဥ္က၊ထင္ရွားသည့္စစ္ပြဲၾကီး သုံးခုျဖစ္ေပၚခဲ့ပါသည္၊၊ စစ္ပြဲၾကီးမ်ားသည္၊မ်ဳိးတုံးသတ္ျဖတ္သည့္၊စစ္ပြဲၾကီးမ်ားျဖစ္၍ အလြန္ၾကီးမားသည့္စစ္ပြဲၾကီးမ်ားဟု ေခၚရပါမည္၊၊

(၁) သက်တုိင္းျပည္+ေကာလိယတုိင္းျပည္စစ္ပြဲ၊၊
(၂) သက်တုိင္းျပည္+ေကာသလတုိင္းျပည္စစ္ပြဲ၊
(၃) မာဂဓတုိင္းျပည္+၀ဇၨီတုိင္းျပည္စစ္ပြဲ၊၊

သက်တုိင္းျပည္သည္၊ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ခမည္းေတာ္ႏွင့္မယ္ေတာ္အုပ္ခ်ဳပ္သည့္ နိဳင္ငံျဖစ္ပါသည္၊၊ ေကာလိယတုိင္းျပည္သည္ သက်တုိင္းျပည္၏ အိမ္နီးျခင္းႏုိင္ငံျဖစ္ပါသည္၊၊ တစ္ႏွစ္တြင္ မုိးလုံး၀မရြာသည့္အတြက္ တုိင္းျပည္အမ်ားေရးငတ္ေဘး ျဖစ္ၾကပါသည္၊၊ 

သက်တုိင္းႏွင့္ေကာလိယတုိင္းအၾကားမွ“ေရာဟိနီျမစ္”ထဲတြင္ေရအနည္းငယ္ရွိေန
သည္ကိုနိဳင္ငံႏွစ္ခုမွေရလုစစ္ပြဲၾကီးျဖစ္ျပီး၊ျမတ္စြာ ဘုရားရွင္သိေသာအခါ၊စစ္ပြဲၾကီး၏အလယ္၌ရပ္ေတာ္မူျပီး၊ျငိမ္းခ်မ္းရးတရားေဟာေတာ္မူသျဖင့္ စစ္ပြဲၾကီးျငိမ္းေအးသြားပါသည္၊၊

ေကာသလတုိင္းျပည္တြင္“ေကာသလမင္း”ၾကီးအုပ္ခ်ဳပ္ပါသည္၊၊ မင္းၾကီးသည္ျမတ္စြာဘုရားႏွင့္၊ေဆြမ်ဳိးအရင္းေတာ္စပ္လုိသည့္အတြက္ သက်မင္းသမီးတစ္ဦးကုိမိဗုရားအျဖစ္ဆက္သရန္ “သက်တုိင္း”သုိ႔တာင္းဆုိလုိက္ပါသည္၊၊

သက်လူမ်ဳိးမ်ားသည္မာနအလြန္ၾကီးသည့္လူမ်ဳိမ်ားျဖစ္သျဖင့္၊ စစ္ေရးႏွင့္၊နိဳင္ငံအင္အားမမွ်သည့္ေကာသလမင္းတုိင္းျပည္၏ကမ္းလွန္းခ်က္ကုိ မျငင္း၀ံ့ေသာ္လည္း၊သာကီ၀င္မင္းသမီးအစစ္ကုိမဆက္သဘဲ၊နန္းေတာ္အတြင္းမွ “ကြ်န္မတစ္ေယာက္”ကုိမင္းသမီးအသြင္၀တ္ဆင္ေပးျပီး၊ေကာသလမင္းၾကီးထံ ဆက္သလိုက္ပါသည္၊၊

ေကာသလမင္းၾကီးႏွင့္ သာကီ၀င္တုိ႔ဆက္သသည့္ကြ်န္မိဗုရားမွ “၀ိဋဒူပမင္းသား”ကုိ ဖြားျမင္ခဲ့ပါသည္၊၊ ၀ိဋဒူပမင္းသားအရြယ္ေရာက္ေသာအခါေဆြးေတာ္မ်ဳိးေတာ္မ်ားရွိရာ သက်တုိင္းသုိ႔လာလ်က္၊ ဘုိးေတာ္၊ေဘးေတာ္မ်ားကုိ ဂါရ၀ျပဳပါသည္၊၊

၀ိဋဒူပသည္၊ကြ်န္မ၏သားဟုသိထားၾကျပီးေသာသာကီ၀င္တုိ႔သည္ ၀ိဋဒူပမင္းသားထက္ ငယ္သူမ်ားကိုအျပင္သုိ႔မထြက္ေစဘဲ၊ၾကီးသူမ်ားႏွင့္အသာအေတြ႔ခံျပီး၊ ၀ိဋဒူပမင္းသားကသာလ်င္ ေတြ႔တုိင္းသာကီ၀င္တုိ႔ကုိ ဦးခ်ဂါရ၀ျပဳခဲ့ရပါသည္၊၊

ဂါရ၀ျပဳသည့္အခန္းအနားျပီးဆုံး၍၀ိဋဒူပ၏စစ္တပ္ၾကီးသည္
 ေကာသလတုိင္းသုိ႔ျပန္လာခ်ိန္တြင္ကိုယ္ရံေတာ္တပ္မွဴးတစ္ဦးမွ နန္းေတာ္အတြင္းပစၥည္းေမ့ခဲ့သျဖင့္ျပန္ယူခ်ိန္တြင္၊သာကီ၀င္မင္း သားမ်ားအျခင္းျခင္း ေျပာဆုိေနၾကသည့္ ၀ိဋဒူပ၏ဘ၀ဇာတ္ေၾကာင္းအမွန္ကို သိခဲ့ရပါသည္၊၊

 ၀ိဋဒူပမင္းသားထုိင္ခဲ့သည့္ ေနရာမ်ားကိုလည္း ႏြားႏုိ႔ေရျဖင့္ေဆးေက်ာသန္႔စင္ေနၾကသည္ ကို၀ိဋဒူပမင္းသားအား ျပန္လည္ေလ်ာက္ေသာအခါ၊ အလြန္ရွက္ေဒါသျဖစ္ျပီး၊ “တေန႔တြင္ သာကီ၀င္ မ်ားအားလုံးကုိ မ်ဳိးတုံးေစရမည္”ဟု ရန္ျငိဳးထားခဲ့ပါသည္၊၊

၀ိဋဒူပမင္းသားသည္“ဒီဃကာရာယဏအမတ္ၾကီး”ႏွင့္ေပါင္းျပီး၊ ဖခင္ေကာသလမင္းၾကီးထံမွ၊အာဏာသိမ္းျပီးခ်ိန္တြင္၊နန္းေတာ္ဖြင့္ပြဲအျဖစ္၊ သာက်တုိင္းကုိစစ္ေၾကျငာျပီး၊တုိက္ခိုက္ေသာအခါအႏုိင္ရျပီး၊သက်တုိင္းျပည္ကို လူမ်ဳိးတုံးသတ္ျဖတ္ သိမ္းပုိက္ခဲ့ပါသည္၊၊

ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ေဆြေတာ္မ်ဳိးေတာ္မ်ားႏွင့္၀ိဋဒူပမင္းတုိ႔စစ္မျဖစ္မွီကပင္ စစ္အရိပ္ အေငြ႔မ်ားသန္းေနသည္ကုိသိေတာ္မူခဲ့ပါသည္၊၊ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ညာဏ္ေတာ္ျဖင့္ သုံးသပ္ဆင္ ျခင္ၾကည့္ေသာအခါစစ္ပြဲကို မည္သည့္နည္းႏွင့္မွ်တားဆီးမရႏုိင္ဘဲ၊ ေသျခာေပါက္ သာကီ၀င္တုိ႔မ်ဳိး တုံးသတ္ခံရမည္ကုိ သိေတာ္မူသည့္အတြက္ စစ္ပြဲျဖစ္ရာသုိ႔ၾကြေတာ္ မမူခဲ့ေပ၊၊

ထုိအခ်ိန္မွစတင္ျပီး၊ေရွးေခတ္အိႏၵိယတုိက္ေျမပုံေပၚမွသက်တုိင္းျပည္ၾကီး ေပ်ာက္ကြယ္ခဲ့ရပါေတာ့ သည္၊၊ ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ ေဆြေတာ္မ်ဳိးေတာ္မ်ားအားလုံးသည္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ေရွ႔ေတာ္မွာပင္ မ်ဳိးတုံးသတ္ျခင္းကုိ ခံခဲ့ရပါသည္၊၊

၀ဇၨီတုိင္းျပည္သည္ လူဦးေရးနည္းပါးသည့္ ႏုိင္ငံျဖစ္ပါသည္၊၊ ေျမၾသဇာေကာင္းသျဖင့္ စုိက္ပ်ဳိးသမွ်သီးႏွံအထြက္ေကာင္းလွပါသည္၊၊သဘာ၀ စိန္ေရႊေငြပုလဲေက်ာက္သံပတၱျမားစသည့္သယံဇာတေပါမ်ားျပီး၊ ၾကြယ္၀ခ်မ္းသာသည့္ႏုိင္ငံ ျဖစ္ပါသည္၊၊

မုိးေလ၀သရာသီဥတုေကာင္းသည့္နိဳင္ငံျဖစ္ျပီး၊၀ဇၨီတုိင္းသူျပည္သားမ်ားသည္ ရုပ္အဆင္းအလြန္လွၾကသည္ဟုပါဠိစာေပမွတ္တမ္းတြင္ ေလ့လာရပါသည္၊၊ ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ ရဟန္းေတာ္တုိ႔အား“နတ္ျပည္မွနတ္မ်ားကိုမျမင္ဘူးလ်င္၀ဇၨီလူမ်ဳိးမ်ားကို ၾကည့္ၾကရန္”မိန္႔ေတာ္မူခဲ့ ဖူးပါသည္၊၊

ဤ၍ဤမွ်အေကာင္းတုိ႔စုပုံေနသည့္၀ဇၨီတုိင္းႏုိင္ငံကို နိဳင္ငံျခင္းစပ္ေနသည့္ ႏုိင္ငံၾကီးမ်ားက မ်ားစြာပင္ လုိခ်င္ေနၾကပါသည္၊၊ “မာဂဓတုိင္း”၏အရွင္ အဇာတသတ္ဘုရင္သည္၀ဇၨီတုိင္းျပည္ကုိသိမ္းပုိက္လိုသျဖင့္ ပညာရွိအမတ္ၾကီး“၀ႆကာရ”ႏွင့္လ်ဳိ႔၀ွက္စြာ တုိင္ပင္ေဆြးေႏြးပါသည္၊၊

၀ႆကာရအမတ္ၾကီးသည္ ၀ဇၨီတုိင္းျပည္၏အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစႏွစ္ကိုျမတ္စြာဘုရားရွင္မွေရးဆြဲေပးထားေၾကာင္းကို သိရွိထားဟန္ရွိပါသည္၊၊ အဇာတသတ္ႏွင့္ ၀ႆကာရအမတ္တုိ႔သည္ ျမတ္စြာဘုရားအထံသို႔ လာေရာက္ျပီး၊“၀ဇၨီတုိင္းျပည္ကုိသိမ္းပိုက္လုိေၾကာင္း၊စစ္ေရးေအာင္ျမင္ပါမည္ လား”ဟု ေမးေလ်ာက္ခဲ့ၾကပါသည္၊၊

ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္၀ႆကာရအမတ္ပညာရွိ၏အေမးကုိ တစ္စုံတရာအေျဖမေပးဘဲ၊ အနီးတြင္ရွိသည့္ အရွင္အာနႏၵာအား “၀ဇၨီတုိင္းသူျပည္သားတုိ႔သည္ ငါလမ္းညြန္ခဲ့သည့္ အပရိဟာနိယတရားခုႏွစ္မ်ဳိးကိုယၡဳအခ်ိန္ထိ လိုက္နာမႈရွိေသးသလား”ဟု ေမးေတာ္မူပါသည္၊၊

အရွင္အာနႏၵာမွ“မွန္ပါအရွင္၊လိုက္နာလ်က္ပင္ ရွိၾကပါသည္”ဟု ေျဖၾကားေသာအခါ“၀ဇၨီလူမ်ဳိးတုိ႔သည္ အပရိဟာနိယတရားခုႏွစ္မ်ဳိးကုိ လိုက္နာက်င့္သုံးေနေသးသမွ်မည္မွ်စစ္အင္အားၾကီးသည့္ႏုိင္ငံမွ တုိက္ခိုက္သည္ျဖစ္ေစ မရႈံးနိမ့္ႏုိင္”ဟု မိန္႔ေတာ္မူလုိက္ပါသည္၊၊

စစ္ေရးကြ်မ္းက်င္လွသည့္ ၀ႆကာရစစ္ဗုိလ္ခ်ဳပ္ၾကီးအတြက္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ သည္မွ်ေလာက္စကားသည္ပင္နိဳင္ငံတစ္ခုကိုတုိက္ခုိက္ေအာင္ျမင္ရန္ လုံေလာက္ပါေတာ့သည္၊၊ အဇာတသတ္ရွင္ဘုရင္အား စကားအနည္းငယ္တီးတုိးေျပာလ်က္ နန္းေတာ္သုိ႔ျပန္ခဲ့ၾကပါသည္၊၊

တစ္ေန႔တြင္အဇာတသတ္သည္“၀ႆကာရအမတ္ၾကီးကုိအျပစ္ ရွိသည္”ဟုစည္တီးေၾကျငာစလ်က္၊ေက်ာတစ္ရာ၊ရင္တစ္ရာရုိက္ႏွက္၊ ကတုံးတုံးေစျပီး၊ ႏုိင္ငံအတြင္းမွ လူသိရွင္ၾကား ႏွင္ထုတ္ လုိက္ပါသည္၊၊

၀ႆကာရအမတ္ၾကီးသည္၀ဇၨီမင္းထံတြင္အမႈထမ္းရန္ခြင့္ေတာင္းသည္ကုိ လက္ခံလိုက္ပါသည္၊၊အမတ္ၾကီးသည္၀ဇၨီနန္းေတာ္အထဲတြင္ ရာထူးအဆင့္ဆင့္ျမင့္လာျပီးေသာအခါ မင္းသားမ်ား ကုိအျခင္းျခင္း ေသြးထုိးလွဳံ့ေဆာ္ေပးျပီး၊ အပရိဟာနိယတရားမ်ားပ်က္ျပားေအာင္ ဖန္တီးခဲ့ပါသည္၊၊

၀ဇၨီမင္းသားတုိ႔သည္အျခင္းျခင္းယုံၾကည္မႈမရွိၾကေတာ့ဘဲ၊ “အပရိဟာနိယတရား”အားလုံးကုိမလုိက္နာမက်င့္သုံးၾကေတာ့အခ်ိန္တြင္ ၀ႆကာရအမတ္ၾကီးသည္အဇာတသတ္မင္းအားလွ်ိ႔၀ွက္ အေၾကာင္းၾကားျပီး၊ ၀ဇၨီတုိင္းျပည္ကုိ လူမ်ဳိးတုန္းသတ္ျဖတ္လ်က္ သိမ္းပိုက္လုိက္ပါေတာ့သည္၊၊

တခ်ိန္က“မည္မွ်စစ္အင္အားၾကီးသည့္ႏုိင္ငံမွတုိက္ခုိက္သည္ျဖစ္ေစ မရႈံးနိမ့္ႏုိင္”ဟု ျမတ္စြာဘုရားမိန္႔ေတာ္မူခဲ့ေသာ ၀ဇၨီတုိင္းျပည္သည္လည္း ထုိအခ်ိန္မွစျပီး  အိႏၵိယတုိက္ေျမပုံၾကီးမွပ်ာက္လြင့္ကြယ္ပခဲ့ရပါေတာ့သည္၊၊ 

          သတၱအပရိဟာနိယဓမၼ=အပရိဟာနိယတရား” ခုႏွစ္မ်ဳိးသည္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္မွ ႏုိင္ငံေရးႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေဟာေျပာသင္ျပခ်က္ ျဖစ္ပါသည္၊၊ “အပရိဟာနိယ”ပုဒ္ကုိ ပါဠိသဒၵါနည္းျဖင့္ (အ+ပရိ+ဟာ+အိယ)ဟုေလးပုဒ္ခြဲျပီး အဓိပၸါယ္ဖြင့္ရပါသည္၊၊

ဟာ=ဆုပ္ယုတ္ျခင္း၊အ=မရွိျခင္း၊ဟုအဓိကၾကသည့္ပုဒ္ရင္းႏွစ္ပုဒ္မွ အနက္ျပန္လိုက္လ်င္ မဆုပ္ယုတ္ျခင္း၏အေၾကာင္း၊ သုိ႔မဟုတ္ “တုိင္းျပည္ တုိးတက္ျခင္း၏ အေၾကာင္ခုႏွစ္မ်ဳိး”ဟု အဓိပၸါယ္ ရပါသည္၊၊ 

ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္၀ဇၨီတုိင္းသူျပည္သားမ်ားအားေ၀သာလီျပည္၊ သာရႏၵဒနတ္ကြန္းအနီးတြင္ပထမဆုံးေဟာေျပာသင္ျပခဲ့ပါသည္၊၊၀ဇၨီတုိင္းျပည္သည္ အပရိဟာနိယဓမၼခုႏွစ္မ်ဳိးကုိနိဳင္ငံတာ္၏လမ္းျပေျမပုံအျဖစ္အမိန္႔ေၾကာ္ျငာျပီး၊ က်င့္သုံးလုိက္နာေနခဲ့ၾကပါသည္၊၊

ျမတ္စြာဘုရားရွင္မွ၀ဇၨီမင္းသားတုိ႔အားအပရိဟာနိယတရားခုႏွစ္မ်ဳိးကုိေဟာေျပာျခင္းသည္ ၾကြယ္၀ခ်မ္းသာျပီး၊နယ္ေျမက်ည္း၊လူအင္အားနည္းသည့္ ၀ဇၨီတုိင္းျပည္အတြက္ တုိင္းျပဳျပည္ျပဳ ဥပေဒကုိ ေရးဆြဲေပးျခင္းပင္ျဖစ္ေၾကာင္း ပါဠိပညာရွင္တုိ႔မွ မွတ္တမ္းတင္ၾကပါသည္၊၊

ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ယၡင္ကအိမ္ေရွ႔မင္းသားတစ္ပါးျဖစ္ခဲ့၍၊ေသးငယ္လြန္းျပီး၊ ခ်မ္းသာမႈလြန္ကဲေနသည့္ႏုိင္ငံတစ္ခုျဖစ္သည့္၀ဇၨီတုိင္းျပည္ကုိၾကည့္ရုံမွ်ႏွင့္ပင္ မည္မွ်အႏၱရာယ္ၾကီးမားသည္ကုိ သိေတာ္မူခဲ့ပါသည္၊၊

ထုိ႔ေၾကာင့္ပင္လ်င္“ႏုိင္ငံေတာ္“Constitution”အျဖစ္ အပရိဟာနိယတရားခုႏွစ္မ်ဳိး”ကုိ လမ္းညြန္ေတာ္မူခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္၊၊ ဤမွ်ေဖာ္ျပလိုက္လ်င္ အပရိဟာနိယတရားခုႏွစ္မ်ဳိးသည္နိဗၺာန္ရာက္ေၾကာင္းတရားမဟုတ္ဘဲ၊ ႏုိင္ငံေရးသီးသန္႔တရားျဖစ္ေၾကာင္း စာရႈသူသေဘာေပါက္ႏုိင္ပါမည္၊၊

“ရဟန္းသံဃာမ်ားႏွင့္နိဳင္ငံေရးဆက္စပ္မႈရွိ၊မရွိ”ကိုလည္း စာရႈသူမ်ားကုိယ္တုိင္သိရွိျပီဟု အရွင္ယုံၾကည္ပါသည္၊၊“ႏုိင္ငံတစ္ခုတြင္စစ္ပြဲထက္ပို၍နိဳင္ငံေရးႏွင့္ဆက္စပ္သည့္ တစ္စုံတရာ မရွိတာ့”ဟု အရွင္ သုံးသပ္ပါသည္၊၊

အေနာက္တုိင္းပါဠိစာေပပညာရွင္မ်ားသည္အပရိဟာနိယတရားခုႏွစ္မ်ဳိးကို “Buddhist Politic,Buddhist-Political-Science”စသည္ပညာရပ္နာမည္မ်ားျဖင့္ သုေတသနစာတမ္းမ်ားေရးသားျပီး၊ကမၻာ့တကၠသိုလ္ၾကီးမ်ားတြင္ “ပါရဂူစာတမ္း”မ်ားစြာတင္သြင္းၾကသည္ကုိ ေလ့လာရပါသည္၊၊

“အပရိဟာနိယတရား(၇)မ်ဳိး”
(၁) အျမဲမပ်တ္စည္းေ၀းတုိင္ပင္ျခင္း၊
(၂) အညီအညြတ္အစည္းေဝးတက္ျခင္း, ျပန္ျခင္း ခ်မွတ္ထားသည့္စည္းမ်ဥ္းကို
အညီအညြတ္အေကာင္ထည္ေဖၚျခင္း၊
(၃) ေရွးပညာရိွမ်ားက မပညတ္အပ္သည္ကို မပညတ္ ပညတ္ျပီးသည္ကို မနဳတ္
မပယ္ျခင္း၊
(၄) ၾကီးသူကို ရုိေသ ရြယ္တူကိုေလးစား ငယ္သူကုိသနားျခင္း၊
(၅) အမ်ဳိးသမီးမ်ားကုိ မေစာ္ကားျခင္း၊
(၆) ရုိးရာကုိးကြယ္ပသမႈကုိ မေစာ္ကားျခင္း နတ္မ်ားကိုေမတၱာပို႕ျခင္း၊
(၇)မၾကြေရာက္လာဖူးေသးေသာရဟန္းသံဃာၾကြေရာက္လာေအာင္ ၾကြေရာက္ဖူးျပီးေသာရဟန္းသံဃာမ်ားကိုပိုျပီးေပ်ာ္ရႊင္ေအာင္ထားျခင္း၊၊

(ေရွးေ၀ါဟာရမွ“အပရိဟာနိယတရားခုႏွစ္မ်ဳိး”ကုိလက္ရွိအသုံးျပဳေနသည္ကုိ
 ေခတ္ေ၀ါဟာရ မ်ားျဖင့္သင့္ေလ်ာ္စြာတင္ျပေဆြးေႏြးထားပါသည္၊၊ အပရိဟာနိယတရား(၇)မ်ဳိးေလ့လာခ်က္၊အေသးစိတ္ေဆြးေႏြးမႈဒုတိယပုိင္းကို ဆက္လက္၍္ေဖာ္ျပပါမည္၊၊)

(ကုိးကား/ အံ၊ ၇၊ သာရႏၵဒသုတ္၊၊ မဟာ၀ါ-မဟာပရိနိဗၺာနသုတ္)

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Back to the Top